Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ADAŚ
2008-01-11, 20:02
Ford Cougar 2.0 Turbo
Autor Wiadomość
TOM3K 



Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 948
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-30, 08:58   

Temat turbo wraca jak bumerang, ale odkopałem :hyhy:

Co myślicie o tym komplecie?
http://www.ebay.com/itm/0...90a3bcf&vxp=mtr

Generalnie mam prośbe jak ktoś się kuma w tym temacie. Co potrzeba i jak to najlepiej zrobić. turbo czy kompresor? Turbine mam seryjna z subaru wrx w garażu może się przyda, ale mogę kupic inną. Chciałbym konstruktywną instrukcję co mam zacząć kupować, czym to zestroić itd. Załamany jestem, że nikt w pl nie robi tunningu zeteca. Znalazłem tylko jakiegoś gościa co gokarty z nich robi. Chciałbym w końcu zacząć coś robić w tym kierunku. Pytanko też o ewentualny koszt. Chciałbym się zmieścić w 10k zł. osiągi jakie mnie interesują to około 200KM i 250Nm. Pytanie czy remontować stary silnik. Czy kupić nowy z uk. Czy zakuwać tłoki czy nie itd itd. Jak ktoś będzie miał czas i wiedzę to proszę o pomoc.
_________________

 
 
 
yezozwierz 
cougaramateur



Wiek: 29
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 21
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-10, 14:48   

A co mi tam, odgrzebię kotleta o widzę nic się tutaj nie dzieje w temacie tuningu.. No a więc..

Kilka lat temu zainteresowałem się tematem uturbienia zeteca - miałem wtedy escorta xr3i z RQB pod maską. Niestety tak się stało że silnik umarł zanim zacząłem pracę, ale pomysł przejął mój kolega i bazując na mojej wiedzy i części gratów rozwinął projekt, który zakończył się małym sukcesem. Silnik RQB 1.8 to bardzo podobna konstrukcja do 2.0, tak więc myślę że jak najbardziej da się zastosować tą samą metodologię.
- kolektor wydechowy albo spawamy z kwasówki, albo pasujemy kolektor z Escorta mk4 1.6 RST (pokrycie kanałów w 80%), ale trzeba wiercić nowe szpilki w głowicy. Wtedy pasuje też turbina z takiego auta, lub wystarczy sama gorąca strona i turbina z Fiata Coupe 16vt (turbina T3 - na dzisiejsze czasy już archaik).
- odmę należy przenieść z przodu na tył silnika.
- smarowanie turbiny: tutaj trzeba sobie dorobić trójnik przy czujniku w bloku i zakuć węże pod wymiar. Spływ do miski nad lustro oleju obowiązkowo!!
- sterowanie turbo - albo MBC albo EBC z VAG'a tzw N75 z 1.8T
- należy wykonać konwersję z MAF na MAP (konieczny zakup akcesoryjnego mapsensora)
- orurowanie wg uznania, IC najtaniej i najsensowniej z Iveco Daily w całości aluminiowy.
- wydech swobodnie ogarnia seria 55mm, można wrzucić tłumiki przelotowe. Do mocy rzędu 200ps wystarczy jednak te 2,25".
- strojenie - na tamte czasy wystarczył Ecumaster DET2, spokojnie to ogarniał
- BOV, wedle uznania np. properfekt typ 1 (ładnie brzmi i tani)
- chłodzenie - nie wiem jak w kocie, ale przypuszczam ze również tutaj się nie pomieści kolektor z turbiną, więc trzeba przerzucić wiatrak na drugą stronę chłodnicy (typu slim)
- zasilanie paliwem: koniecznie pompa o zwiększonej wydajności np walbro 255, i większe wtryski - do listwy zetec'a (przynajmniej silvertopa) pasują P&P wtryski z silnika sr20det z nissana (370cc). ponadto regulator ciśnienia paliwa fabryczny zastępujemy manualnym.
- wolne obroty są trudne do ustalenia, więc często silnik krokowy trzeba wywalić i ustawić to "na oko".
- i najważniejsze!! seryjny słupek może dużo znieść, ale należy go odprężyć. Najtańszą metodą jest założenie tzw. "kanapki" - czyli dwie uszczelki pod głowicę przełożone płytą aluminiową. Grubość płyty jaką my wybraliśmy to było bodajże 1,5mm.

Co do projektów zetec'ów turbo jest tego całkiem sporo, moim zdaniem jeden z lepszych w PL to ten:
https://www.youtube.com/watch?v=-pckleQcY84

Ale to nie był projekt niskobudżetowy :)

Bądź co bądź, zetec 2.0 to silnik niezły do uturbienia, na seryjnych gratach spokojnie można przełamać 200ps. Jak ktoś zacznie coś takiego budować to będę kibicować :D
Aha no i co do budżetu, taki najniższy ale trochę druciarski to będzie ok 5000pln.
 
 
Olik 
HammeritMaster



Wiek: 27
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 667
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: 2016-05-10, 14:53   

Z tego co pamiętam dużo pisał, dawno temu, użytkownik/mod o nicku jesusek. Polecam poczytać jego posty :)
_________________

 
 
Ponczek 
ZELMERmaster



Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 1192
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-13, 12:17   

Iska napisał/a:
Kotlet nie kotlet. Problem i pytania pozostają. Sam mam w garażu silnik ST200 i dylemat jak to w ogóle ugryźć


Tomek ma 2.0. Wsadzenie zamiast 2.0 silnika V6 to znacznie większa gimnastyka niż 3.0 zamiast 2.5. A tu nie chodzi o powielanie rozpracowanego już projektu, tylko o stworzenie czegoś na bazie zeteca, czego właściwie na forum z sukcesem nie zrobił nikt.
_________________
PATRON WYGASZANIA POSTÓW
 
 
 
MORHOT 
Wojtek



Wiek: 34
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 682
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2016-06-13, 13:27   

Ponczo, oczekiwanie od Cougara czegoś więcej niż żeby jako tako jeździł i dobrze wyglądał mija się z celem. Do tego są inne auta stworzone. Z kocura demona szybkości nie zrobisz, ani na prostej, ani na zakrętach... Po tylu latach chyba już każdy powinien się z tym pogodzić.
W każdym razie wysokobudżetowych projektów nie ma się co spodziewać, bo kto przy zdrowych zmysłach będzie inwestował 2-4 krotność wartości auta w podnoszenie mocy w prawie pełnoletnim samochodzie :hyhy:

Iska najlepiej tego nie gryź wogóle, bo nie bardzo jest sens. Poczytaj tematy czym się różni St200 od zwykłej V6 na naszym forum, na forum Mondeo i na fordtuning.pl to sam dojdziesz do takiego wniosku.
_________________
Believe in yourself.
Don't trust anyone.
Regret nothing!
 
 
milo 
I drive.



Wiek: 34
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 566
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-06-13, 15:34   

MORHOT, nie do końca zgadzam się z tym co napisałeś. Są tu w klubie i nie tylko, ludzie, którzy chcą żeby ich Kot był szybszy, prowadził się lepiej itd.
Widziałeś zagraniczne torowe Cougary? (co prawda te są częściej 3.0 turbo).
Widziałeś iluletnie karoserie innych marek jeżdżą w różnych wyścigach (drifty, ćwiartki)?
Iska, tu mowa o 2.0. Jak ktoś chce trochę podnieść moc Zeteca, to też od razu radzisz kupić 2.5L V6? Proste, ale nie o to tu chodzi ;) IMHO 2.0 które ma lżejszy przód prowadzi się lepiej.

Problemem z tego tematu jest raczej brak konkretnych ludzi/warsztatów, do których użytkownicy Cougara mogliby zgłosić się z 10 000zł, żeby dobrze zamontować turbo. I TOM3K nie otrzymał konkretnej, sprawdzonej odpowiedzi.
Szybciej pomoc można znaleźć na forach Focusów, bo powstało kilka turbo Fok mk.I z tym samym silnikiem (pewnie dlatego, że ciężko kupić RS mk.I).

Tam nikt nie mamrotał, że bez sensu... ;) Tu też nie powinniśmy. Że co? Że Cougar za duży i za ciężki?

Ford ostatnio forsuje wprowadzenie Focusa RS do WRC, który jest dużym klockiem w porównaniu do wcześniejszych Fiest, a mimo to w poprzedni weekend podczas wyścigów RallyCross w Norwegii tenże Focus wygrał wszystkie wyścigi.

Wracając do Kota, to kwestia tego jak bardzo lubisz to auto, ile masz w portfelu i chęci.

Sam trochę podłubałem 2.0 i dłubię dalej, póki go rdza nie zjada. Jakbym miał kogoś, kto założyłby mi turbo bez problemu, tak żeby auto nadawało się do normalnej jazdy i na trasy (zakładajmy nieco ponad 200KM), to nie rozwijałbym opcji N/A, tylko od razu zostawił im auto do zrobienia.
_________________
KOCIA GALERIA
Drive it like you stole it!
 
 
MORHOT 
Wojtek



Wiek: 34
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 682
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2016-06-13, 16:08   

Cieszę się milo że się odezwałeś :-)
A BTW Focus RS nieźle pozamiatał w tym RallyCrossie. Oglądałem sporą cześć transmisji. Ależ te auta fruwają :] :] :]
_________________
Believe in yourself.
Don't trust anyone.
Regret nothing!
 
 
Damon 
cougarbeginner



Wiek: 38
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2016-06-30, 17:31   

To zależy jak ktoś podchodzi do kota i jak bardzo lubi ten samochód. Prawdą jest to, że znalezienie dobrego egzemplarza godnego uwagi jest trudne i jeśli taki ktoś posiada, to raczej za 5K nie sprzeda co jest zrozumiałe. Moja subiektywna ocena jest taka, że warto wrzucić 20K w tuning tego auta aby podnieść jego osiągi. Do tego w nowszych autach coraz trudniej o V6 i znowu, jeśli ktoś lubi V-ki to kolejny argument. Idąc dalej, koszty napraw aut współczesnych są znacznie wyższe z uwagi na wszędobylską elektronikę oraz coraz gorszą jakość używanych materiałów do produkcji aut. Ja osobiście planuję takie zabiegi o ile budżet na to pozwoli :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Cougar Klub Polska 2018 ©