Poprzedni temat «» Następny temat
Tuningowe wałki rozrządu
Autor Wiadomość
online-guru 
cougaramateur


Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-01-04, 21:28   Tuningowe wałki rozrządu

Czesc,

czy z was ktos ma zamontowane ostre walki na 2.5 albo na 3.0l?
Naprzyklad od Catcams, Pipercams albo z Noble M12...

Nie standartowe SVT, problem jest ze walki 3.0 traca moc powyrzej 6500 a ja planuje krecic powyzej 8k :-D

pozdrawiam,
Artur
_________________
Ford Cougar Tracktool
 
 
Rijndael 



Wiek: 34
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-05, 20:08   

Z tego co wiem nikt w Polsce nie ma takich wałków. Poszukaj na forach UK lub US. Z tym, że nie słyszałem o kimś, kto by kręcił ten silnik powyżej 8k rpm. Okolice 8k są osiągalne, ale powyżej będzie bardzo trudno.

PS Wałki z 3.0 (ST220) są inne niż ST200, a w ST200 tez były dwa rodzaje. Te lepsze (nowsze) z ST200 trzymają moc najwyżej z seryjnych.
_________________
FORDTUNING.PL
 
 
Lady Walkiria 
Stara gwardia



Wiek: 31
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-05, 20:46   

Czy ktoś może rozwinąć delikatnie temat wałków ST200 do ST220 ?
_________________
Zglebić, uturbić (zakompresić), odetkać, zawirusić.
..
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
..
A real adrenaline is on a motorcycle :)
..
http://www.skawina-ubezpieczenia.pl
http://www.wieliczka-ubezpieczenia.pl
http://www.ruczaj-ubezpieczenia.pl
 
 
 
online-guru 
cougaramateur


Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-01-05, 21:24   

Lady Walkiria napisał/a:
Czy ktoś może rozwinąć delikatnie temat wałków ST200 do ST220 ?

Jak chodzi o rorznice to na amerykanskim forum jest idealny opis:
SVT Cams vs 3.0l cams

Rijndael napisał/a:
Z tym, że nie słyszałem o kimś, kto by kręcił ten silnik powyżej 8k rpm. Okolice 8k są osiągalne, ale powyżej będzie bardzo trudno.

Ja mam kontakt z "Eric Nummelin" (Nummelin Motorsport, Kanada) i on jezdzi wyscigi profesjonalne i ciagnie nawet do 8.500 swojego 2.5l. I on nie ma "dry sump" :zdziwko:

pipercams
ja dzis dostalem odpowiedz od pipercams, oni maja specyfikacje Noble M12 i moga standardtowe walki ST220 zaostrzyc. Cene terz ok, tagrze to wyglada na super tuning 3.0l.
Wszyscy wiemy rze SVT 2.5l idzie super powyrzej 6000, 3.0l z walkami podobnymi do SVT bedzie lecial jeszcze lepiej :viva:
_________________
Ford Cougar Tracktool
Ostatnio zmieniony przez domel 2018-01-15, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rijndael 



Wiek: 34
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-06, 17:33   

online-guru napisał/a:
Jak chodzi o rorznice to na amerykanskim forum jest idealny opis:
SVT Cams vs 3.0l cams

Opisy z amerykańskich for nie są zbyt dobre, bo większość amerykańskich 3.0 ma dużo gorsze wałki niż ST220 i oni często je mylą. :) Więc nigdy nie wiadomo, czy pisząc o "ST220" mają faktycznie to na myśli.

Generalnie wałki wydechowe ST220 i ST200 są bardzo podobne, natomiast wałki ssące ST220 są zrobione bardziej pod niższe obroty (bo ST220 nie ma IMRC), a zatem moc zaczyna spadać trochę wcześniej, a w zamian na niskich obrotach będzie większy moment.

Natomiast wałków ST200 też są dwa rodzaje i te nowsze, już z nowymi kołami rozrządu są trochę lepsze (naprawdę minimalnie), a przede wszystkim nowsze, więc zwykle w lepszym stanie, ale bardzo trudno je dostać. Były tylko w ostatnim roczniku ST200.

Miałem wszystkie te wałki (ST220 i rozrząd jest nawet obecnie wystawiony w giełdzie CKP), także te informacje są pewne. :-)

online-guru napisał/a:
Rijndael napisał/a:
Z tym, że nie słyszałem o kimś, kto by kręcił ten silnik powyżej 8k rpm. Okolice 8k są osiągalne, ale powyżej będzie bardzo trudno.

Ja mam kontakt z "Eric Nummelin" (Nummelin Motorsport, Kanada) i on jezdzi wyscigi profesjonalne i ciagnie nawet do 8.500 swojego 2.5l. I on nie ma "dry sump" :zdziwko:

Bardzo możliwe, ale 3.0 to nie 2.5. :)

[ Dodano: 2018-01-06, 17:45 ]
I jeszcze trochę linków:

Najbardziej wiarygodne parametry różnych wałków do jakich kiedyś dotarłem:
http://www.fordtuning.pl/...pic,2018.0.html

Temat o moim projekcie:
http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,99.0.html

Projekt Seby, aktualnie rozwijany (jest tam m.in. porównanie wałków ST220 i tych najnowszych ST200, które były wcześniej w moim aucie):
http://www.fordtuning.pl/...pic,3507.0.html
_________________
FORDTUNING.PL
 
 
online-guru 
cougaramateur


Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: Dzisiaj 13:59   

Witam!

Trochę czasu mineło i na reszcie dostałem nowe wałki. Tagże jak ktoś z was potrzebuje trochę więcej "top end power" jest możliwość re-profilowania wałków w firmie PiperCams UK.

Profil który dostałem jest identyczny z silnika Noble M12 M400, ten silnik produkuje 425 koni :-)
Ale cena reprofilowania jest >600GBP

Opis Piper:
"BP285 ultimate road / track day profile - stage 3
The BP285 cam is by nature designed for modified road / track day cars and as such may require additional parts and or light machining of the cylinder head and piston crowns. Generally referred to as the stage 3 of cam tuning this profile retains the tractability required for road use whilst giving good mid range torque and top end power, this profile works extremely well with ported and polished cylinder heads and throttle bodies / carburettors . (Approx 285 ° duration)"

Techniczne dane:
Inlet Peak Lift: 11.811mm (0.465")
Inlet Duration: 268deg
Exhaust Peak Lift: 11.118mm (0.439")
Exhaust Duration: 298deg
Recommended max. RPM: 7500





pozdrawiam,
Artur
_________________
Ford Cougar Tracktool
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Cougar Klub Polska 2018 ©